Klachtenreglement

Klachtenreglement van de Zorggroep

Klachtenafhandeling bij Zorggroep Scilla Andante

De medewerkers van Scilla Andante zetten zich in om kwalitatief goede begeleiding en behandeling te bieden. Hierbij zijn opleiding, deskundigheid en zorgvuldigheid kernwaarden. Er wordt gestreefd naar een helder zorgplan voor iedere cliënt, waardoor verwachtingen zoveel mogelijk op een lijn liggen. Toch kan het voorkomen dat u als cliënt of als vertegenwoordiger van de cliënt niet tevreden bent met het handelen van de instelling of een van haar medewerkers.

Wij waarderen het als u dit in eerste instantie wilt bespreken met de betreffende medewerkers of het locatiehoofd van de betreffende locatie. Wanneer u er niet met elkaar uitkomt, dan kunt u een klacht indienen bij het bestuur van Scilla Andante. Het bestuur schakelt voor advisering over uw klacht een klachtencommissie in. De klachtencommissie is onafhankelijk en op verschillende gebieden deskundig, en heeft ruime ervaring in bemiddeling en het voeren van oplossingsgerichte gesprekken.

Klachtenregeling

Op de behandeling van uw klacht is de klachtenregeling van Scilla Andante van toepassing. Deze klachtenregeling is op 1 september 2020 vastgesteld en in werking getreden. U kunt de klachtenregeling raadplegen door op de onderstaande knop te drukken. Op uw verzoek kan de klachtenregeling mondeling worden toegelicht. 

Hulp bij indienen van de klacht

De Zorggroep wijst u erop dat u recht heeft op overleg met een onafhankelijke klachtenfunctionaris die u kosteloos kan voorzien van advies met betrekking tot het indienen van een klacht. De klachtenfunctionaris kan u ook bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een andere oplossing van de klacht te komen. 

Indien u contact wilt opnemen met de klachtenfunctionaris kunt u de volgende contactgegevens gebruiken:

Zorgbelang Drenthe
t.a.v. klachtenfunctionaris
Annerweg 30
9741 KV ZUIDLAREN
050 – 727 1500
info@zorgbelang-drenthe.nl o.v.v. klachtenfunctionaris

Het indienen van uw klacht

U kunt uw klacht bij het bestuur van de Zorggroep indienen op het volgende adres:

Zorggroep Scilla Andante
t.a.v. het bestuur
Brammershoopstraat 4
7858 TB EESERVEEN

of via het volgende emailadres:
zorggroep@scilla-andante.nl


De klachtencommissie

Uw klacht wordt in overeenstemming met de klachtenregeling behandeld door een onafhankelijke klachtencommissie. De klachtencommissie bestaat uit vier leden:

mr. P.M.J. de Goede, voorzitter
dr. M.J. Meihuizen-de Regt, secretaris
drs. E.M.S. Nauta-Oude Elferink, lid
G. van Remmerden, lid

De afhandeling van uw klacht

Na ontvangst van uw klacht zal de klachtencommissie uw klacht onderzoeken. Daarbij wordt u gehoord: u mag toelichten waarover u klaagt en wat u wilt bereiken. Daarna brengt de klachtencommissie zo spoedig mogelijk advies over de klacht uit aan Scilla Andante. Na het advies van de klachtencommissie zorgvuldig te hebben doorgenomen bericht Scilla Andante u en wordt aangegeven tot welk oordeel het onderzoek van de klacht heeft geleid. Daarnaast staat in de schriftelijke mededeling welke beslissingen Scilla Andante over en naar aanleiding van de klacht heeft genomen, en binnen welke termijn mogelijke maatregelen getroffen zullen worden. 

Procedure bij de Geschillencommissie

Als u het niet eens bent met de uitkomst van de klachtafhandeling door Scilla Andante en u verdere stappen wilt ondernemen, kunt u zich wenden tot een landelijke geschillencommissie. Scilla Andante is aangesloten bij de landelijke geschillencommissie Stichting Zorggeschil. U kunt uw geschil indienen via de volgende contactgegevens:

Stichting Zorggeschil
Postbus 1021
7940 KA MEPPEL
06 – 512 225 05
zorggeschil.nl

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de onderstaande flyer en naar website van Stichting Zorggeschil, www.zorggeschil.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de Wet Zorg en Dwang is er een onafhankelijk Cliëntvertrouwenspersoon aan onze zorggroep gekoppeld. 
Onze vaste contactpersoon is dhr. Klaas Kasper

Je kan de Cliëntvertrouwenspersoon (Klaas) bereiken via onderstaande gegevens. Daarnaast zal hij een paar keer per jaar langs komen bij jou op de woongroep. Je kan bij haar terecht met vragen over je zorgplan waar doelen instaan waar je het niet mee eens bent. Hij kan jou ondersteunen met in gesprek gaan met je persoonlijk begeleider of het locatiehoofd.

Klaas Kasper
tel: 06-82501191
mail: klaaskasper@quasir.nl

Laatst bijgewerkt op 20 maart 2023

Klachtenreglement Zorggeschil flyer Zorggeschil.nl
Share by: